Thursday 19 January 2012

Ya Allah....Berdosanya diri ini....

Ya Allah… berdosannya diri ini…
adakah selama ini diri ini ingin melakukan kebaikan terhadap semua orang disalah ertikan??
Aku binggung Ya Allah…
mengapa?? Mengapa??
Aku tidak mengerti dengan permainan dunia ini Ya Allah…

Hadirku hanyalah ingin memeperjuangkan sunnah dan suruhan MU Ya Allah…
terasa berat benar ingin mengalas perjuangan ini dengan mehnah yang tak henti bertali harus menghentam diri…

Ya Allah aku memohon kepadamu…
janganlah engkau jadikan setiap inci tubuhku sebagai fitnah dan tarikan nafsu,
tetapi engkau jadikanlah ia sebagai benteng perisai Agamamu Ya Allah…

Ya Allah..
adakah perbuatan ku ini telah menguris hatinya…
tiada tempat untuk aku mengadu melainkan mu ya allah, berat hati ingin mengatakan kebenaran walaupun iannya mengundang seribu kepahitan.

Ya Allah..aku tidak bersedia sekarang, aku tidak bersedia menghadapinnya,
mengapakah ujian ini sebegitu berat tuk ku menghadapinya ya Allah…

Ya Allah… aku tidak ingin melukainya,
tapi aku hanya melakukan sesuatu hanya lah suatu kebaikan..
tapi telah disalah ertikan…

Ya Allah… aku x larat…
aku lemah tuk menghadapi ini semua…

Ujian hati sememangnya berat buat diriku Ya Allah,
aku tidak berniat untuk menyakitinya…
ya Allah..janganlah kebaikan yang ku lakukan menjadi punca api fitnah ya Allah…

Ya Allah..sungguh berat ujian fitnah dunia nie ya Allah…
aku rela kehilangan kasih sayang makhlukmu ya Allah…
tapi aku tidak rela kehilangan kasih sayangmu Allah…
tapi aku tidak rela kehilangan kasih sayangmu Ya Allah.

Biarlah diri ini dicaci dan di keji, asalkan cintaMU bersemi dihati...

Ingin ku membawa diri,
hilang seketika mencari ketenangan diri,
tetapi dimana tempat ingin kutuju dalam membela diri ini…
aku tidak tahu ya Allah…

Diri nie semakin hari semakin lemah ya Allah…
aku rindu terhadapmu ya Allah,
aku rindukan kalimat2 mu Ya Allah…
hati ini sebak memikirkan perbuatan2 lalu terhadap hamba2mu yg lain ya Allah.

Kurasakan ingin cepat sekali ingin menemuimu ya Allah…
ingin ku habiskan masaku di tempat pembaringan yang tiada siapa akan menganggu ku Ya Allah melainkan dengan izinmu…

Hati ini kotor ya Allah..
hati ini penuh dengan maksiat ya Allah…
hati ini sering lalai akan suruhan2 mu ya Allah..
bila diri nie sedih, baru ingin mengigati mu Ya Allah…

Ya Allah, betapa hinannya diri ini,
sering melakukan noda dan dosa…
hati ini seperti tidak terlintas engkau melihat diriku Ya Allah…

Ya rahman ya rahim…
diri ini dah letih ya Allah memikirkan dunia mu Ya Allah…

Diri nie sudah hampir jatuh tersungkur kerana sering melupakanMu ya Allah…

Ya Allah..
hati nie sedang sakit Ya Allah,
engkau berilah kesembuhan iman segera dihati nie Ya Allah…
berikanlah diriku kekuatan Ya Allah…

Tika saat ini kematian menjemputku, aku redha Ya Allah…
biarlah kematian menutup segala pintu-pintu fitnah diriku di dunia ini…

Agar diriku merasa tenang…
ya Allah…tika saat diriku meluahkan isi hati ini…
biarlah airmata keinsafan ini menjadi saksi dihari perhitungan di akhir kelak nanti…

Moga roh diri ini sentiasa bersemadi dengan tarbiah rohani...

Amin…amin... ya rabbal alamin.;'(

No comments:

Post a Comment

"Mudah²an engkau sedar bahawa engkau sekadar menghitung hari..
Setiap kali matahari terbenam bermakna satu hari
telah hilang daripada kiraanmu..
Itu juga bermakna sebahagian hidupmu juga telah hilang."

~Al-Imam Hasan Al-Basri~