Monday 20 February 2012

Ya Allah...sukarnya mendidik nafsu!! :'(



Ya ALLAH...

Sukarnya mendidik nafsu...

Yang sentiasa ingin Membawaku jauh dariMu..



Ya ALLAH...

Gusarku memikirkan,

apa yang perlu kulakukan tatkala begitu sukar untukku melawannya...



Ya ALLAH..

ku tahu...

aku hanyalah hambaMu...

yang hina lagi menjijikkan dengan dosa-dosa yang kulakukan..

sama ada sedar atau tidak...



namun,

ya ALLAH..

Jaaauh disudut hatiku...

aku ingin menyintaiMu...merinduiMu..

dalam setiap saat hidupku yang tidak tahu bila tamatnya..



Ya ALLAH..

aku takut...

aku takut aku berada jauh dariMu..

dugaan godaan dunia termasuk nafsu yang menggila ingin menguasaiku...

amat menguji imanku...



Ya ALLAH...

terkadang seperti mahu saja...

aku rasa cemburu dengan malaikatMu...

sentiasa beribadah dan taat padaMu...

tergelakku sendiri..

bila akal yang suka memikirkan hal ini...

memikirkan perkara yang entah apa-apa...


ALLAH..

siapalah aku dalam pandanganMu..

adakah aku berada dalam pandanganMu..

atau Kau telah berpaling..

dari melihat hambaMu yang hina ini...


ALLAH..
janganlah Kau murka padaku...



ALLAHURABBI..ALLAH..ALLAH...

Ampunkan dosa-dosaku...

dosa kedua ibubapaku..

dosa keluargaku..

dosa guru-guruku..

dosa sahabat-sahabatku..

dosa sekalian muslimin musilmat..

termasuk golongan beriman sebelum kami...

No comments:

Post a Comment

"Mudah²an engkau sedar bahawa engkau sekadar menghitung hari..
Setiap kali matahari terbenam bermakna satu hari
telah hilang daripada kiraanmu..
Itu juga bermakna sebahagian hidupmu juga telah hilang."

~Al-Imam Hasan Al-Basri~